ibland slår mitt hjärta ett extra slag

Jag har kommit på att det finns tre tillfällen då jag mår extra bra.

Det som fungerar bäst för att glömma alla problem och alla värdelösa
tankar som bara snurrar runt, runt i huvudet är; spinning.
Galet skönt att ge järnet och pumpa ur det sista ur musklerna, vilket gör
att man inte tänker på någonting annat än just det.
Att svettas som en tok på grund av ledarens peppande kommentarer och
den dunkande musiken.
Att komma ut i den friska luften helt rödrosig och ren, trots all svett som
droppat från huden ner på det småklibbiga golvet i spinninglokalen.

När daniel kramar om mig och jag ser honom i ögonen sänker sig ett lugn
över mig som jag inte kan känna på något annat sätt än just där.
Att ha möjligheten att bara gömma mig i hans famn när allt blir lite för tungt,
lite för stort, lite för svårt. Att ha någon som väntar på mig när jag är borta,
att ha någon att vänta på. Någon som saknar mig. Och att denna någon är
daniel.

Sist men inte minst när jag får mail av emelie, en vän jag träffat ett fåtal
gånger men kommit så nära. Det kan låta simpelt men det bidrar till att göra
min dag lite ljusare och lite varmare.


Kommentarer
Postat av: emelie

Du gör min dag betydligt ljusare, det är härligt att ha en vän som du :)

2010-01-25 @ 02:18:42
URL: http://kinesnamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0