snurra min jord älskling

Okej. En blogg. Frågan jag ställer mig varje gång som jag skaffar en ny blogg är: hur ärlig vill jag egentligen vara
på en sida på internet där vem som helst kan läsa det jag skriver? Jag kommer aldrig på något vettigt svar på den
frågan. Eller jo, egentligen tänker jag inte ärlig alls, men av någon anledning blir det kanske ganska personligt ändå.
Men vissa gränser finns det ju.

Sitter i vårat nymålade vardagsrum. Eller i mina föräldrars nymålade vardagsrum? Jag bor ju fortfarande här hemma,
men det känns som om jag snart ska börja röra mig ut i världen och skaffa mig någonting eget. Tyvärr får jag en klump i magen bara jag tänker tanken. Vad ska jag göra efter studenten?! Jag vet inte. Visst har jag funderingar, men allt beror på så mycket. Jag har åtminstone anmält mig till högskoleprovet i oktober. En bit på vägen i alla fall. För plugga vidare, det ska jag göra. Det måste jag göra, för man kommer nog ingen vart annars.
Kostrådgivare. Det tycker jag låter intressant. Jag älskar mat, så varför inte? Dietist kanske man säger. Kostrådgivare låter mycket bättre så jag kör på det. Yoga instruktör (om det nu kallas så?) låter inte helt fel det heller. Jag är i alla fall inne på hälso spåret. Barn kommer jag (förhoppningsvis) att skaffa själv så jag är tveksam om det blir att arbeta med de små kottarna.

Jag kan inte tänka så mycket, då blir jag stressad. Måste sluta med det. Prio ett - inte tänka så mycket.
Prio två - inte anstränga mig för mycket i skolan. För det gör jag nog,.. ja det gör jag punkt slut. Jag har råd att ta det lugnare. Vad är egentligen enklare än att strunta i saker?

För övrigt är sömn bland det viktigaste för att man ska fungera. Och det påminner mig om att jag nog måste sova nu.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0