meningen med livet

Om ni, du (eller hur man nu ska formulera sig) inte redan visste det går jag barn och fritid, tredje året (svälj, panik). Vi har många ämnen som handlar om människor, dess utveckling och mening med livet. Meningen med livet och livsvillkor för människor i olika länder och klasser har kommit upp väldigt många gånger på senare tid. Nästan varje gång säger vår lärare (i samband med meningen med livet), "men det har väl inte ni tänkt på", "så tänker väl inte ni osv". Han skulle bli förvånad om han hörde min och Marias diskussioner.

Vad är meningen med livet, hey, jag tror att alla i vår ålder börjar få både åldersnojja och ångest över vad som egentligen håller på att hända. Förrväntan, spänning, självklart. Men ibland (okej, jämt) känns det som om jag inte hänger med. Jag hinner inte bestämma vad jag vill förrän det redan är försent och då börjar jag tänka på nästa sak som det också rinner ut i sanden. Förstår ni vad jag pratar om? Antagligen. Om jag hade formulerat det på ett vettigt sätt, vilket är svårt med dessa tankar.

Jag vill flytta, resa, festa, måla, plugga, leva, slösa, spara, älska, umgås, leva, disskutera, se, skaffa familj, leva, hoppas. Leva. I nuet, på riktigt. Mina inlägg är lika klychiga som vanligt, men ack så viktiga. Åtminstone för mig. Jag känner att jag måste skaffa lite struktur över mitt liv. Vad jag vill och inte vill, men samtidigt kan man inte analysera allt, veta allt, förstå allt. Och som vanligt kan man inte göra mer än sitt bästa.

Kommentarer
Postat av: emelie

Jag önskar att jag hade din hjärna på nåt vis :)



0737212374, jag vet inte om jag har bytt

nummer sen sist vi pratade, men det där är iaf rätt.

Självklart har jag comviq :D

2008-09-29 @ 23:39:21
URL: http://kinesnamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0