i'll smoke until my lungs bleed

"Jag lever endast på andras andetag,
nog för att de andetagen till stor del består av cigarettrök
så har jag klarat mig än så länge..
"

Så skrev jag i min förra blogg. Ibland kan jag komma på mig själv
att tycka att jag är lite små fyndig. För det där är rätt sant -
alla mina vänner röker (utom en som bor massa mil ifrån mig).

Det stående skämtet brukar vara att det är jag som kommer
att få cancer eftersom jag är den passiva rökaren.

Hemskt egentligen. Jag som väljer att inte röka, men jag väljer
att följa med ut på varje rökpaus och andas in den äckliga röken.
Okej, eftersom jag är passiv rökare måste jag erkänna att
jag tycker att det luktar rätt gott ibland, eller inte gott men, ja okej.

Jag kan med ganska stor säkerhet säga att jag inte kommer
att börja röka. Sannolikheten är väldigt liten åtminstone.
Jag var nära, men backade i rättan tid. Och glad är jag för det.
Och rik. ; )

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, lite lustigt faktiskt, dina tankar alltså..! Men det är fortfarande jävligt bra att du inte gör det, starkt att hålla sig borta när alla andra omkring dig röker.. Fortsätt på den vägen! :D

2008-09-30 @ 22:34:17
Postat av: Micke

Svar: Jo, jag tror att det kan vara lättare om man kan läsa, läsa om, testa, läsa om igen o.s.v. o.s.v.

Men det bästa är nog om man är ute med nån som kan och med varsin kamera och testa, att testa lär man sig mest från tycker jag! :D

2008-09-30 @ 22:38:04
URL: http://cybexfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0